Translate

Mogelijk gemaakt door Blogger.

Blog Archive

Facebook



Zoeken

ShareThis

Print Friendly and PDF

19 december 2011

Vandaag hadden we trek in soep. Toen heb ik maar even een recept voor tomatensoep verzonnen. Dit is een lekkere soep. Ga ik vaker maken. Drie soorten groentes erdoor, dus een echte vitamine opkikker.


Tomatensoep is één van mijn favoriete soepjes. Ik ben nog gekker op chinese tomatensoep. Waarom? Omdat het een zoet zure smaak heeft. Ik ben gek op zoet zuur. Zure matjes enzo. Oef yes jammie.


Ingrediënten

5 trostomaten, in partjes
1 paprika, in stukjes
6 a 8 wortels, in stukjes
1 a 2 uien, gesnipperd
1 a 2 knoflook teentjes, uitpersen
2 blikjes gewelde tomaten
water, even veel als 1 blikje gewelde tomaten
4 maggiblokjes
1 theel paprikapoeder
4 piment balletjes
1/2 theel chillipoeder
150 g rundergehakt, balletjes van draaien
2 eetlepels olijfolie
(spaghetti is een optie)
zout en peper naar smaak


Bereiding

Olijfolie en ui in een soeppan en fruiten. Knoflook erbij en even mengen. Groentes erbij en even laten sudderen. Piment ballen en kruiden erbij. Blikjes tomaat en één blikje vullen met heet water en bij de groentes doen. Dit op een middelhoog vuur laten staan en de groentes gaar laten worden (deksel op de soeppan doen). Hierna de piment balletjes eruit halen en dan met eens staafmixer alles blenden. Is de soep te dik, dan kan je er nog wat heet water bij doen. Terug op het vuur. Piment balletjes terug in je soep doen. Gehakt balletjes toevoegen en de balletjes gaar laten stoven. Bij het opdienen wel de piment ballen eruit halen. Eet smakelijk :).
Categories:

0 reacties:

Een reactie posten