Translate

Mogelijk gemaakt door Blogger.

Blog Archive

Facebook



Zoeken

ShareThis

Print Friendly and PDF

19 december 2011





Vandaag een makkelijker recept dan afgelopen zaterdag. Toen had ik de Ruëblitorte gebakken. Een zwitserse worteltaart. De taart was echt super veel werk, gezien ik mijn hakmolen mesje kwijt was. Mijn hand is nog steeds gevoelig van het het gerasp. Dus is het tijd voor een 'hop hop klop klop' recept.



Ik heb het recept wel iets aangepast. Dit is tegen de regels in, want ik wilde me puur aan het recept houden. Maar hier hoort echt echt echt een beetje vanille in en een snufje zout. Het spijt me, maar ik kon het niet laten en 'Ohwww' ik had gelijk. Het beslag was echt hemels. Ik kan niets anders zeggen, dan: hou je van cake, kaneel en suiker? Dan moet je dit proberen.



Ik moest mezelf een klap in het gezicht verkopen, daarna mijn gezicht in een ijskoud waterbad dopen. Om met mijn hebberige vingertjes van het beslag af te blijven. Dat was echt zo super moeilijk. Wat je doet is: je klopt eerst met ei en suiker een dik licht schuimig beslag. Vervolgens heb ik de vanille toegevoegd. Daarna moest eigenlijk het boter en bloem toevoegen, maar ik (OH!) had een foutje gemaakt. Eerst het bloem en daarna de boter. Nog nooit via die weg gegaan. Maar gezien het resultaat, niets van te merken. Daarna doe je het beslag in een bakvorm en dan. Ja dan!. Doe je suiker en 1 eetlepel kaneel bij je 3 geschilde appels. Die je vervolgens over het beslag strooit en dan in het beslag drukt. De appel stukjes die omhult zijn met suiker en kaneel komen in verzoening met het beslag en dan krijg je een mix van beslag, appel, suiker en kaneel! Whooopaaaa...lekker lekker lekker! Het is dat ik appel, kaneel en suiker niet kan weerstaan en dan met het vanille beslag...ja ik stop...ik snap het. Op naar het recept.

Dit is echt super geweldig om te maken als je onverwacht bezoek krijgt. Het staat binnen een uur op tafel :).



Benodigheden
 
springvorm van 25 cm
3 appels, geschild, van klokhuis ontdaan, in stukjes gesneden
1 eetlepel kaneel
4 eieren
250 g suiker
250 g boter, gesmolten
150 g bloem, gezeefd
1 theel bakpoeder
1/2 theel vanille aroma
snufje zout

Bereiding
 
Verwarm de oven voor op 170- 180°C. Beboter een taartvorm en bestuif deze met bloem. Klop de eieren met 200 g suiker tot een dik mengsel dat licht van kleur is. Voeg vanille aroma en een snufje zout toe. Voeg de boter en de met het bakpoeder gezeefde bloem toe. Meng alles goed door elkaar en giet dit beslag in de taartvorm. Kaneel en restant van suiker met elkaar mengen en dit bij de appel stukjes doen. Even goed mengen en vervolgens strooi je de kaneel - suiker - appel stukjes over het beslag en dan druk je ze zachtjes met de achterkant van een lepel in het beslag.

Bak de taart in voorverwarmde oven voor 30 - 35 minuten, tot de bovenkant goudbruin is een een mesje na het inprikken schoon uitkomt. Dien de taart warm of op kamertemperatuur opdienen. Ik zelf vind 'm het lekkerste als ze net uit de oven komt. Zijn de appeltjes ook nog lekker warm. Wil je helemaal gek doen? Eet dit als toetje met een bolletje vanille ijs erbij.
Categories:

0 reacties:

Een reactie posten