Translate

Mogelijk gemaakt door Blogger.

Blog Archive

Facebook



Zoeken

ShareThis

Print Friendly and PDF

19 december 2011

Slanke chocolade peren taart? Dat kan nooit goed zijn? Chocolade taart moet echt vol romig puur zijn...the real deal baby. Das heel leuk, maar niet als je probeert te letten op elk pondje door het mondje. Ik had een tijdje dit recept in mijn planner staan, maar steeds sloeg ik dit taartje over.


Ingrediënten
1 blik peren (411gr) AH
75g cacao poeder
125g donkerbruine basterd suiker
2 theelepel vanille extract
50ml milde olijfolie
1 grote ei
225g bloem (niet zelfrijzend)
2½ theelepel bakpoeder snufje zout



De peren afgieten en het sap opvangen en bewaren. Cacao, suiker en 125ml van de perensap in een pannetje op vuur, goed blijven mengen. Net tegen de eerste kook bubbel van het vuur halen. Doe je halfjes peer hierbij. Laat het afkoelen voor ongeveer 15 minuten (mag niet te warm zijn voor je ei, anders krijg je een roerei effect...not nice). Een bakblik van 20cm invetten (olijfolie) en bestuiven met bloem. Oven voorverwarmen op 170C. Neem je pan met chocolade, suiker, perensap en peer halfjes erbij. Doe hierbij de vanille en olie en met een blender alles fijn pureren. Ei erbij en even mengen en het bloem er voorzichtig invouwen. Je beslag in je bakblik doen, bovenkant glad strijken en voor ongeveer 30 - 40 minuten gaar bakken. Doe de gaartest met een mesje. Komt deze er schoon uit dan is je taart gaar. Het mooie chocolade laagje wat over de cake heb gedaan hoeft niet, maar kan wel. Ik heb een beetje pannenkoeken stroop gemengd met een beetje cacaopoeder. Als de taart afgekoeld is kan dit erover heen doen. Kijk uit voor kleine vingers, het plakt heerlijk. Ik weet dat in dit recept vreemde ingrediënten zitten. Zoals de olijfolie en een blik peren, maar geloof me. Probeer en je zal verrast zijn. Je proeft de olijfolie niet en de peren ook niet echt. Heel verrassend. Veel bak plezier.
Categories:

0 reacties:

Een reactie posten