Translate

Mogelijk gemaakt door Blogger.

Blog Archive

Facebook



Zoeken

ShareThis

Print Friendly and PDF

22 december 2011

Het is zomer. Het is heerlijk weer buiten. Ik zelf heb een zwak voor ijs. Ik eet ijs zelfs in de winter. Mij maakt het niet uit welk seizoen het is, ik eet ijs. Sinds ik aan het afslanken ben, let ik wel op de echte vet makers. Dus hou ik het globaal bij waterijs. Soms moet je je even laten gaan en dan is eigengemaakte schepijs het lekkerste. Vandaag heb ik chocolade schepijs gemaakt. Dit recept is echt goddelijk. Ik heb voor jullie een recept gevonden, die mij heel interessant leek. Gezien ze in dit recept suikermelk gebruiken. Het resultaat van het gebruik van suikermelk is dat je een ijs substantie krijgt zonder kristallen. Het word een stevige massa, maar is helemaal glad van structuur, romig en zacht. Het is als fluweel op je tong. En ik heb dit niet eens in een ijsmaker gemaakt, gewoon simpel in de vriezer en ik heb maar 2x gemengd! Wooooh! Dit is echt een aanrader. Deze week ga ik meer ijs maken, want ik ben ook gek op vruchten schepijs. Iemand een idee qua welke smaak?

Ingrediënten diepvriesdoos van 1900 ml
1 blik suikermelk 395g
5 ei geel
600 ml slagroom
1 theel vanille aroma
200 g bittere chocolade AH

1. Chocolade au bain marie smelten en laten afkoelen.

2. Eigeel met vanille aroma licht en luchtig kloppen. Dit duur een paar minuten. Voeg suikermelk toe en even mengen, totdat de suikermelk is opgenomen.

3. In een andere kom je slagroom opkloppen.

4. Slagroom en chocolade bij het eigeel mengsel doen en goed met elkaar mengen.

5. Doe het nu in je ijsmaker of in de vriezer. Als je het in de vriezer gaat maken. Na 3 kwartier haal je het ijs uit de vriezer en meng het doen goed door elkaar. Hierdoor worden de ijskristallen gebroken. Plaats je bak terug in de vriezer en na een half uur meng je het weer. Ga hiermee door totdat het helemaal bevroren is. Elke half uur, tot dat je niet meer kan. Ik hoefde maar 2 x te mengen, maar niet elke vriezer is hetzelfde.

Categories:

0 reacties:

Een reactie posten