Translate

Mogelijk gemaakt door Blogger.

Blog Archive

Facebook



Zoeken

ShareThis

Print Friendly and PDF

22 december 2011

Het zakje cashewnoten wilde maar niet op gaan. En had geen koekjes meer in huis. Nu maak ik nooit grote porties aan koekjes. Ik maak net genoeg dat ze op één bakplaat passen. Gewoon iets lekkers voor bij de thee. Voor mij geen thee dan, want ik kan niet meer tegen Rooibos thee. Na bijna 12 - 14 jaar Rooibos drinken, kan ik er niet meer tegen. Ik wordt er zo ziek van. Ik wordt na het drinken van Rooibos heel duizelig en misselijk. Nu ik een paar dagen geen Rooibos meer drink, ben ik weer kip lekker. Jammer dus voor mij een koekje bij het water. Ik vind het wel heel erg, want ik kon al geen gewone thee drinken, omdat ik allergisch ben voor cafeïne en theïne. Vandaar ik ook geen koffie kan drinken, wat ik niet erg vind, want dat vind ik toch niet lekker. Ik ben één van de weinige mensen op deze planeet die geen koffie lust. Dus ik zal af en toe warme chocolade melk maken voor mezelf. Af en toe, want dat is een dik maker...lol.

Iedereen een super gezellige week toegewenst. De dag is begonnen met veel regen en wind. Tijd voor de winter dekbed uit de kast te halen. Ik ga nu door het huisje heen. Het was trouwens een ramp om foto's te maken nu, het is zo donker buiten. Foto's zijn dus niet geweldig geworden. xxx

Ingrediënten 120 g boter 45 g poedersuiker of bakkerspoeder 125 g bloem (ik heb zeker 6 eetl extra bloem toegevoegd) 1/2 theel bakpoeder 90 g cashewnoten, gemalen 1/2 eigeel 1 theel vanille aroma 50 g hele noten

Bereiding 1. Oven voorverwarmen op 150C. Zeef bloem en bakpoeder samen. 2. Klop boter en poedersuiker romig. Voeg eigeel en vanille aroma toe. 3. Voeg bloem en gemalen cashewnoten toe en blijf kneden tot een koekjesdeeg. 4. Maak kleine balletjes, leg ze op een bakplaat (voorzien van bakpapier), druk ze een klein beetje plat. 5. Brush with egg wash and decorate with whole cashews. 6. Bak ze op 150C in 20 - 25 goudbruin.

Bron: Suite101

Categories:

0 reacties:

Een reactie posten