Translate

Mogelijk gemaakt door Blogger.

Blog Archive

Facebook



Zoeken

ShareThis

Print Friendly and PDF

22 december 2011

Door alle drukte heen. Vooral de heerlijke drukte van alle voorbereidingen van de cupcake challenge. Vond ik het tijd een heerlijk koekje te bakken voor bij mijn Senseo Hot Chocolate. Gezien ik geen kruidenthee meer drink. Is mijn Hot Chocolate een moment voor mezelf. Kom op, dit is toch zo zondig of niet? Hot chocolate en chocolate chip cookies! Voor mij één van de heerlijkste combinaties. Op naar het recept.

Ingrediënten 300 g zelfrijzend bakmeel 200 g ongezouten roomboter 100 g suiker 2 zakjes vanillie suiker 200 g reep bittere chocolade (in stukjes hakken) snufje zout

Bereiding In een kom alles bij elkaar en kneden tot een soepel deeg. Te nat? Beetje bloem erbij en te droog? Je handen nat maken en kneden tot een soepel deeg. Koekjes deeg verpakken in huishoudfolie en een beetje plat drukken. Dit voor een kwartier in de koelkast. Ondertussen oven voorverwarmen op 175C.

Balletjes draaien en op een bakplaat neerleggen, die voorzien is van bakpapier. Druk ze een beetje plat (kan met vork). Zorg dat tussen de koekjes ongeveer 2 a 3 cm ruimte is. Koekjes goudbruin bakken in 15-18 minuten. Koekjes op een rooster plaatsen laten afkoelen.

Categories:

0 reacties:

Een reactie posten