Translate

Mogelijk gemaakt door Blogger.

Blog Archive

Facebook



Zoeken

ShareThis

Print Friendly and PDF

19 december 2011

Vanochtend had ik opeens zin om echt iets girlies te doen. Ik had zin in Sex and the city cupcakes te maken. De cupcakes die ze in de serie eten, zijn van Magnolia Bakery. Het recept heb ik hier gevonden. Leek me wel leuk om te maken. Op Youtube staat een filmpje, waar Carrie en Miranda voor Magnolia Bakery in New York een cupcake eten.

Ik heb 2 kleuren botercreme gemaakt. Rose en lila. Ik heb glitters als finish touch op de botercreme gedaan. Vind dat zo waanzinnig gaaf. Eetbare glitters op je botercreme! Zo mooi :).

Sex and the city cupcakes van Magnolia Bakery

95 g zelfrijzende bloem 75 g bloem 120 g boter, kamertemperatuur 200 g suiker 2 grote eieren 120 ml melk 1/2 theel vanille aroma

1. Oven voorverwarmen op 175°C.

2. Cupcake bakvorm voorzien van baking cups.

3. In een kom de bloem en de bakpoeder met elkaar mengen en zeven. Zet opzij.

4. In een grote kom, op stand medium van een elektrische mixer, roer de boter romig. Voeg de suiker toe en meng dit voor ongeveer 3 minuten. Voeg de eieren één voor één toe en bij elke toevoeging even mengen. Nu om en om de bloem en de melk met de vanille aroma toevoegen. Begin met bloem en eindig met bloem (ik doe dit in 3 stappen). Met een pannenlikker de zijkanten van je kom schoonvegen, zodat alle restjes in je beslag zitten. Het beslag in je baking cups doen, de baking cups met ongeveer 3/4 gevuld zijn. Bak de cupcakes voor ongeveer 20 - 25 minuten. Doe de gaar test. Prik met een sate prikker of een mesje in een cupcake, komt deze er schoon uit, dan is je cupcake gaar.

5. Laat de cupcakes in de bakvorm afkoelen voor ongeveer 15 minuten. Haal hierna de cupcakes uit de bakvorm en laat ze compleet afkoelen, voordat je de cupcake gaat voorzien van botercreme.

Sex and the city botercreme van Magnolia Bakery

120 g boter, kamertemperatuur 300 g bakkerspoeder 60 ml melk (ik zelf voeg maar 1 eetl melk toe, anders vind ik dat de botercreme te zacht word of helemaal geen melk) 1 theel vanille aroma

Boter in een kom. Voeg bakkerspoeder (begin met 150 g bakkerspoeder, niet gelijk alles erin doen), melk en vanille aroma toe. Op stand medium van een elektrische mixer, meng je de botercreme zacht en romig voor ongeveer 3-5 minuten. Je kan meer bakkerspoeder toevoegen, naar smaak en zodat je een goede smeerbare botercreme hebt. Je kan een beetje kleurstof toevoegen aan de botercreme voor een leuk effect. De botercreme blijft voor 3 dagen goed, wel luchtdicht verpakken.

Categories:

0 reacties:

Een reactie posten