Translate

Mogelijk gemaakt door Blogger.

Blog Archive

Facebook



Zoeken

ShareThis

Print Friendly and PDF

22 december 2011

Gisteren had mijn toetsenbord kuren. Het is ook echt een ouwetje, maar het wordt nu tijd voor vervanging. Ik kon er niet tegen, omdat ik niet kon vinden wat er aan de hand was. Het was duidelijk geen software probleem. Mijn E bleef vast plakken en de E werd aan alle letters vast geplakt. Echt zo hinderlijk. Mijn moeder vond het wel grappig allemaal op MSN. Het zag er ook heel raar uit. Leek wel dat ik dronken was of zo. Ha ha ha! Uiteindelijk heb ik de error gevonden, het lag aan het veertje in mijn spatiebalk. Ff eruit gehaald en mijn toetsenbord werkt nu weer perfect.

Dus toen werd ik pissig en dan moet ik gaan bakken. En het leuke is als ik pissig ben, dan verzin ik juist de beste recepten. Zo stom is dat. Dus gisteren heb ik een double chocolate chip koekje voor de choco liefhebbers verzonnen. Ik heb een deel van de boter vervangen door pindakaas (vind buttercream beter klinken). Er gaan echte stukjes melkchocolade in en stukjes cashewnoten. Als boost heb ik een beetje speculaas kruiden toegevoegd aan het beslag. Echt jammie. Ik raad aan om ze dag dag daarna te eten. Dan zijn alle smaakjes helemaal tot hun recht gekomen. Maar ik vind altijd het gebak de dag na het bakken op z'n lekkerst.

Ingrediënten 270 g bloem 30 g cacao 170 g boter 50 g pindakaas 150 g lichtbruine basterdsuiker 3 zakjes vanille suiker 100 g melk chocolade (in kleine stukjes hakken) 50 g cashewnoten (in klein stukjes malen) 1 eetlepel bakpoeder 1/4 theelepel speculaas kruiden 1/8 a 1/4 theelepel zout

Bereiding Alle ingrediënten door elkaar mengen en kneden totdat je koekjes deeg heb gekregen (voeg eerst 1/8 theelepel zout toe, vind je dat het flauw is dan voeg je nog iets toe. Voorzichtig met zout, want te veel zout verpest je koekje). Vorm een bal, druk deze beetje plat en verpak de bal in plastic huishoudfolie. Nu je koekjes deeg voor zeker een kwartier in de koelkast leggen. De oven ondertussen voorverwarmen op 200 C.

Neem een ijsschep en vul deze met koekjes deeg, strijk af met een mes en plaats deze op een bakplaat, die bekleed is met bakpapier. IJschep methode is hier te vinden. Koekjes moeten een ruimte van ongeveer 2 cm hebben. Bak de koekjes, bakplaat in het midden van je oven. Koekjes zijn in ongeveer 15-50 minuten gaar. Uit de oven halen en op een taart rooster laten afkoelen.

Categories:

0 reacties:

Een reactie posten