Translate

Mogelijk gemaakt door Blogger.

Blog Archive

Facebook



Zoeken

ShareThis

Print Friendly and PDF

19 december 2011

In mijn vorige post hebben jullie kunnen zien en lezen, dat ik pruimen van mijn ouders moestuin heb gekregen. Mijn oogjes zagen, dat de peopletjes hier steeds heen en weer naar de keuken liepen. De pruimen zijn ook super lekker van de moestuin. Ik ben vanavond daarom maar snel de keuken in gedoken om een cake te bakken.

Ik wilde wachten tot morgen, maar dan zou ik geen pruimencake meer kunnen bakken. Pruimpjes zouden dan op zijn geweest. Als ik dan had laten vallen, dat ze iets hadden kunnen bewaren. Dan had ik gespleten oogjes naar mij toe geworpen gekregen. Kunnen zo lief zijn hier he. Schatteboutjes van me :).

Ik heb een recept online gevonden, die ik gelijk heb aangepast. Ik weet niet wat het met mij is, maar als ik een recept in handen heb, dan zit ik gelijk als een juf aanpassingen te maken. Heel irritant, maar kan er niets aan doen. Ik moet nog een rode pen kopen, werd mij hier thuis geadviseerd. Stomme ik vroeg ze vriendelijk waarom? Kwartje moest even vallen. Ha ha ha. Uiteindelijk is het recept niet meer hoe het moest zijn. Weg krassen. Dat erbij, dit erbij. Weg, weg en weg. Erbij, erbij.

De cake is echt zo lekker, dat ik de pruimencake in mijn favoriete receptenboekje heb geplaatst. Echt perfect. Niet te zoet en het zuur van de pruimen, echt perfect! Zoet en zuur, geweldig!

Toplaag 10 grote pruimen 120 g lichtbruine basterd suiker 3 eetl ongezouten roomboter, kamertemperatuur

Cake 160 g ongezouten roomboter 200 g lichtbruine basterdsuiker 3 eieren 1/2 theel citroensap (geel flesje) 1 theel vanille aroma 215 g bloem 2 theel bakpoeder 1/2 theel kaneel snufje nootmuskaat 180 g melk snufje zout

Bereiding toplaag Pruimen halveren en ontpitten. In een kom de suiker en boter goed mengen. Een springvorm van 20 cm doorsnede invetten en de suikerlaag over de bodem verspreiden, met de achterkant van een lepel. Hierop de pruimen en springvorm aan de kant zetten

Bereiding cake Oven voorverwarmen op 175 C. In een kom de boter en de suiker licht en romig. Eieren één voor één de eieren toevoegen. Vanille aroma toevoegen en even mengen. In een andere kom de bloem, bakpoeder, kaneel, nootmuskaat en snufje zout zeven. Het droge en de melk toevoegen aan het boter mengsel. In 3 delen toevoegen. Begin met de bloem en eindig met de bloem. Beslag op de pruimen scheppen en de bovenkant van het beslag in je springvorm glad strijken. De pruimencake in ongeveer 55 gaar bakken. Als er een schoon mesje na het insteken er schoon uit komt, is je cake gaar. Als finish touch heb ik nog een beetje kaneel over de pruimenlaag gestrooid. Lekker :).

Categories:

0 reacties:

Een reactie posten