Translate

Mogelijk gemaakt door Blogger.

Blog Archive

Facebook



Zoeken

ShareThis

Print Friendly and PDF

16 juni 2012




















Niet te omschrijven hoe ik me voelde toen ik gezellig ging bakkerellen in de keuken vanavond. Ben begonnen met een simpel snel recept gezien ik een tijdje niet meer gebakken heb. Ik wilde al een tijdje iets maken van rauwe koekjesdeeg. Ik vond het heerlijk om weer met mijn camera leuke foto's te maken en zit nu voldaan dit logje te typen. Wat heb ik dit gemist zeg. Fijn om terug te zijn. Op naar het recept.

Ingrediënten

120 gr ongezouten boter
50 gr kristal suiker
120 gr licht bruine basterd suiker
2 eetlepels melk
1/2 theelepel vanille aroma
155 gr bloem
1/2 theelepel zout
chocolade om te dippen
sprinkles om te versieren
lolly stokjes of ijs stokjes





















Bereiding

In een kom boter en de suikers met elkaar mengen voor ongeveer 3 minuten.
Voeg de melk en vanille aroma toe en even mengen.
Voeg de bloem en zout toe en meng totdat alles is opgenomen.
Stop het deeg voor ongeveer 30 minuten in de koelkast.
Balletjes rollen en op bakpapier plaatsen. Stokjes in je balletjes steken.
Voor 15 minuten of langer in de vriezer plaatsen.
Chocolade smelten en in een hoge beker of glas doen.
De koekjesdeeg lolly's dippen in de chocolade.
Gelijk versieren met sprinkles.
Voor ongeveer 10 minuten de koekjesdeeg lolly's in de vriezer plaatsen.
Uit de vriezer en heel snel alles uit delen, want anders kan je ze niet weerstaan :).



Notitie:
De poging lollystokjes mislukte bij het dippen. Het koekjesdeeg gleed van de stokjes tijdens het dippen ondanks de lolly's in de vriezer hadden gelegen. De ijsstokjes werkte prima.
Categories: , ,

0 reacties:

Een reactie posten