Translate

Mogelijk gemaakt door Blogger.

Blog Archive

Facebook



Zoeken

ShareThis

Print Friendly and PDF

4 februari 2012

Het viel me opeens op dat dit recept ´de cake pops´ al sinds ever het meest bezochte recept is van Loyoya. Ik kan er niets over zeggen dan dat ze mijn favoriete gebakje zijn. Vind ze zo lekker. Ik moet ze niet maken, want dat eet ik ze echt op. Zo lekker al zeg ik het zelf. Moet je zeker een keer maken als je ze nog niet heb gemaakt. Binnenkort komen er nieuwe recepten online. Ik heb genoeg nog op mijn comp staan die ik nog moet uitwerken. In de rechter sidebar heb ik genoteerd wat jullie onder andere kunnen verwachten binnenkort. Tot snels.


Dit is echt een lekkere cake lolly. En zo leuk als traktatie of gewoon voor jezelf. Kinderen zijn hier verzot op en ze vinden het ook heel leuk om ze zelf te maken. Leuk voor een kinderfeest.

Nodig voor taart
500 gr boter
450 gr suiker
6 eieren
2 tl vanille aroma
1 tl amadel aroma
500 gr zelfrijzend bakmeel
250 ml volle melk

Nodig voor lollie's
Lolliestokjes (te koop bij de leukstetaarten.nl) Chocolade druppels of gewoon smelt chocola Iets om in te dippen: hagelslag of kokos of suikermuisjes etc. Smal glas

Aan de slag 
Verwarm je oven voor op 175°. Een taartvorm van 26 cm invetten, met bloem bestrooien en dan even met lichte klapjes het bloem rond het blik laten gaan. Overtollig bloem verwijderen. Klop de boter met de suiker licht en luchtig. De eieren 1 voor 1 toevoegen en na elk ei goed mengen. Vanille en amandel aroma toevoegen en goed mengen. De bloem zeven. Afwisselend de melk en de bloem toevoegen. Beginnen met bloem en eindigen met bloem. Ik doe dit in 3 stappen. Het beslag in de taartvorm gieten en de bovenkant glad strijken. De taartvorm in de oven plaatsen. Zorg ervoor dat de bovenkant van de taart in het midden van de oven staat. De taart in een anderhalf uur (90 minuten) gaar bakken. Doe de gaartest. Steek een lange dunne mes in het midden van de taart, naar beneden toe. Komt deze er schoon uit, dan is je taart gaar. Laat de taart 10 minuten in de vorm afkoelen. Daarna op een taartrooster omkeren en verder laten afkoelen.

Nadat de taart is afgekoeld snij je de randen eraf en de bovenkant en onderkant. Alles verkruimelen. Blijf suikermelk toevoegen, totdat je een deeg heb, waar je ballen mee kan draaien. Scheurt je deeg tijdens het draaien, dan een eetlepel suikermelk per keer toevoegen, totdat de bal lekker blijft plakken, hij mag niet scheuren (anders valt hij van je lolliestok).

Draai ballen en steek het lolliestokje in het balletje. Plaats de lollie’s op een bord voorzien van bakpapier of prik ze in een stuk piepschuim of foam. Half uur in de vriezer. Chocola smelten en in een smal glas doen, zodat je kan dippen. Dip de lollie’s in de gesmolten chocola. Even wachten voordat je de hagelslag aanbrengt (anders verdwijnt je hagelslag in de nog te zachte chocola). Laat de lollie’s in een stuk piepschuim goed drogen. Zorg ervoor dat de lollie’s recht staan.
Categories:

0 reacties:

Een reactie posten